En dret, estem acostumats a parlar.
A argumentar, a defensar, a justificar, a respondre.

Però hi ha una part de l’assessorament jurídic que no surt als expedients, ni als informes, ni a les sentències:

el silenci.

El silenci d’una reunió on el client, per fi, entén.
El silenci d’una trucada on ja no cal afegir res més.
El silenci d’un “ja ho veig clar”.

 

No sempre guanya qui més parla. A vegades, en la pràctica jurídica, guanya qui sap aturar, escoltar i decidir amb criteri.
Assessorar no és només donar respostes: és saber interpretar els dubtes, frenar expectatives i dir “això no és viable” abans que es converteixi en un conflicte legal.

Vivim en un temps d’immediatesa.
Es confon rapidesa amb solvència, i solucions amb respostes.
Però el dret necessita pausa. Necessita anàlisi sòlida i decisions pensades. Necessita advocats que sàpiguen quan avançar i quan frenar per evitar litigis innecessaris.

Els bons professionals no només resolen problemes; en prevenen molts més.
I això es nota en els passos que no s’han hagut de fer, en els errors que no han existit i en les oportunitats que s’han preservat.

Potser el futur del dret no serà només tecnològic.
Potser serà tornar a posar en valor allò que no es pot automatitzar: l’ètica, el criteri, l’escolta activa i la capacitat d’acompanyar també en silenci.

Perquè quan tot fa soroll,
el veritable lideratge jurídic és saber crear espais de calma.

Assessorament jurídic i silenci estratègic: el criteri que evita conflictes - Laura Escamilla

Assessorament jurídic i silenci estratègic: el criteri que evita conflictes

 

En dret, estem acostumats a parlar.
A argumentar, a defensar, a justificar, a respondre.

Però hi ha una part de l’assessorament jurídic que no surt als expedients, ni als informes, ni a les sentències:

el silenci.

El silenci d’una reunió on el client, per fi, entén.
El silenci d’una trucada on ja no cal afegir res més.
El silenci d’un “ja ho veig clar”.

 

No sempre guanya qui més parla. A vegades, en la pràctica jurídica, guanya qui sap aturar, escoltar i decidir amb criteri.
Assessorar no és només donar respostes: és saber interpretar els dubtes, frenar expectatives i dir “això no és viable” abans que es converteixi en un conflicte legal.

Vivim en un temps d’immediatesa.
Es confon rapidesa amb solvència, i solucions amb respostes.
Però el dret necessita pausa. Necessita anàlisi sòlida i decisions pensades. Necessita advocats que sàpiguen quan avançar i quan frenar per evitar litigis innecessaris.

Els bons professionals no només resolen problemes; en prevenen molts més.
I això es nota en els passos que no s’han hagut de fer, en els errors que no han existit i en les oportunitats que s’han preservat.

Potser el futur del dret no serà només tecnològic.
Potser serà tornar a posar en valor allò que no es pot automatitzar: l’ètica, el criteri, l’escolta activa i la capacitat d’acompanyar també en silenci.

Perquè quan tot fa soroll,
el veritable lideratge jurídic és saber crear espais de calma.

LAURA ESCAMILLA · BOUTIQUE LEGAL